Czeskie miasto Most unieważniło bardzo duże postępowanie przetargowe na remont linii tramwajowej. Trwało rok, a ubiegający o zamówienie wykonawcy byli niewystarczający. Wartość kolejnego postępowania oszacowana o 94 mln koron więcej.
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova ponownie stara się znaleźć wykonawcę dla przebudowy Alei Budovatelů (Alei Budowniczych). to najważniejsza przestrzeń publiczna w Moście i jedyna ulica o charakterze bulwaru miejskiego. Dlatego miasto Most dąży do koncepcyjnego podejścia dla tej przestrzeni. Pierwszy konkurs na przebudowę trasy – ogłoszony rok temu został – unieważniony kilka tygodni temu. Teraz ponownie trwają poszukiwania wykonawcy. W porównaniu z pierwszym konkursem, szacunkowa cena wzrosła o ponad 94 miliony koron (ok. 16,5 mln zł), do 656 milionów koron (ok. 115 mln zł). Ma to być jedna z największych inwestycji w historii przedsiębiorstwa transportowego.
W decyzji o unieważnieniu postępowania firma transportowa poinformowała, że wpłynęło pięć wstępnych ofert. Dwóch oferentów wycofało się, a trzech zostało wykluczonych. W konkursie nie pozostał więc nikt. Jak podają
zdopravy.cz, większość ofert przekroczyła również szacunkową cenę zamówienia.
Sam kontrakt podzielony jest na trzy części. Pierwsza dotyczy modernizacji samej linii tramwajowej o długości 2,9 km. Obejmuje również roboty budowlane związane z przebudową linii tramwajowej – w szczególności związane z nią modyfikacje dróg, chodników i przestrzeni publicznej. Druga część obejmuje modernizację sygnalizacji świetlnej i rozbudowę infrastruktury technicznej na skrzyżowaniach. Ostatnia część obejmuje wymianę przejścia podziemnego.
Linia tramwajowa ma przejść całkowitą przebudowę. Wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa na odcinku torów na północ od przystanku Most, Zimní stadion do pętli przy przystanku Most, Dopravní podnik. Po pracach powinno być znacznie ciszej niż dotychczas. Koncepcja przygotowana przez Václava Brejškiego obejmuje również systemowe zmiany w rozmieszczeniu obiektów i połączenia przystanków autobusowych z tramwajowymi. Obiekty zostały zaprojektowane na nowo, aby były dostosowane do nowej floty pojazdów. Zaplanowano ponadto zmniejszenie liczby pasów ruchu na całej długości ulicy Budovatelův.
Całkowicie nowy przystanek Most, Max Švabinský pomiędzy obecnymi przystankami Most, 1. náměstí i Most, Čs. mládeže ma skrócić dystans dojścia do tramwaju mieszkańcom osiedla z wielopiętrowymi budynkami. W studium szczegółowo określono również standard dla linii tramwajowej, również pod względem konstrukcyjnym, gdzie ważnym elementem będzie pokrycie jej roślinnością na możliwie największej powierzchni. – Rozwiązanie to wpisuje się w charakter Alei Budovatelů jako modernistycznego bulwaru o dużej szerokości między pasami ulic, dużej ilości roślinności miejskiej (drzew, trawników) i linii tramwajowej jako osi wizualnej tej liniowej przestrzeni publicznej – opisywał koncepcję Brejšek.